Претражи овај блог

четвртак, 18. септембар 2014.

LASAGNETTE

Ovaj recept imam već dugo odštampan i pravila sam ga s čim stignem, najčešće sa tjesteninom u obliku školjke. Ali zadnji put me baš zainteresovalo šta su to lazanjete pa sam malo googlala, ispade da je to nešto kao naši široki rezanci, pa sam ovaj put to i kupila mada može bilo koja kvalitetnija tjestenina.

I kao po nekom nepisanom pravilu svi talijanski recepti koji se meni dopadnu, zahtjevaju puno isprljanog suđa, ali vrijedi svake isprljane šerpe.

RECEPT

BOLONJEZ SOS:
500 g mljevenog mesa po želji
2 glavice luka
2 čena bijelog luka
1 srednja mrkva
1/4 nekog baš malog celera
oko 4 dl paradajiz sosa sa začinima
so, biber i mljevena paprika po ukusu

Luk sitno isjeckati i staviti da se prži na malo ulja ili masti. Mrkvu i celer sitno narendati ili samljeti na sjeckalici i dodati u luk. Kada luk omekša dodati mljeveno meso i dinstati dok ne promjeni boju i tečnost ne ispari. Dodati so, biber, mljevenu papriku i sitno sjeckan bijeli luk. Zaliti paradajiz sosom i kuvati dok paradajiz ne prokuva. U slučaju da se ne koristi paradajiz sos sa začinima dodati bosiljak, origano i peršunov list ili začine po ukusu.

BAŠAMEL SOS:
2 kašike putera/margarina (ja stavila mast)
1/3 šolje brašna (75 do 80 ml ili 2 kašike)
7 dl mlijeka
1 kašičica soli
biber po ukusu (ako može bijeli)
150 do 200 g ribanog sira

Na baš slaboj temperaturi staviti masnoću da se topi i čim se otopi dodati brašno. Pažljivo izmiješati da se ne stvore grudvice. Kad masa počne lagano da mijenja boju dodati mlijeko uz neprestano mućenje. Kuvati kao puding dok ne počne izbacivati balone. Nije potrebno stalno miješanje ali ja za svaki slučaj ne ispuštam varjaču iz ruku. U kuvan sos dodati so, biber i ribani sir i izmješati da se sir otopi.
Ili možete kupiti gotov bašamel ali mene to izađe skuplje od mesa pa kome ne smeta, šerpa manje u sudoperu.

Dok se bašamel kuvao skuvati i jedno pakovanje tjestenine od 450 g  i ocijediti.
U posudu staviti tjesteninu, bolonjez sos i bašamel sa sirom i sve zajedno izmješati. Prebaciti u posudu u kojoj će se peći i peći na 185 stepeni oko 20 minuta. Negdje na polovini pečenja naribati još sira i vratiti u rernu.


2 коментара: