Претражи овај блог

уторак, 19. јул 2016.

NAPOLEON TORTA



Skoro sam vidjela sliku ove ruske torte i učinila mi se zanimljivom. Malo sam istraživala i odlučila da se uhvatim u koštac sa njom. Potrebno je dosta strpljenja i rada ali vrijedi. Najlakše je umuljati keks u puding i to proglasiti za tortu ali gdje je tu izazov?
Ovo je "vulgaris" verzija, samo fil i kore a može se po filu posipati mljeveni lješnjaci ili bademi ili svaka treća kora premazati džemom od malina, ribizli ili nečim sličnim, uglavnom da je kiselo i crveno. Mislim da bi kiseo džem odlično pasao uz ovu kombinaciju pošto je fil dosta sladak.

Ime je dobila po Napoleonu, naravno, u čast pobjede nad njim.

RECEPT

KORE
2,5 dl vode
2 kašike votke ili konjaka
1 kašika bijelog sirćeta
prstohvat soli
2 jaja
250 g maslaca
650 g brašna

Btašno pomiješati sa solju, dodati hladan maslac isjeckan na kockice. i napraviti mrvice trljanjem između pretiju. Jaja ulupati viljuškom pa im dodati vodu, votku i sirće.

 Tečne sastojke dodati brašnu i maslacu i umijesiti tijesto. 
Podijeliti na 12 dijelova, pokriti krpom i ostaviti da se odmara najmanje pola sata.
Svaku lopticu tanko razvaljati, isjeći i peći oko 12 minuta na 180 do 200 stepeni.

Kako ćete sjeći prepuštam vašoj mašti, meni je poslužio poklopac od šerpe za prženje, čak ima i matalni rub pa sam tijesto rezala kao krofne. 
Kore sam razvijala na papiru za pečenje i tako prebacivala na pleh. Pečene kore najviše podsjećaju na lisnato tijesto, na pojedinim mijestima se naduva ali tako treba.
I da, dobro ste primjetili, ne ide šećer u kore.


FIL
6 žumanaca
400 g šećera 
2 kašike gustina
410 g kondezovanog mlijeka
4 dl mlijeka 
1/2 ampule ekstrata vanilije
250 g maslaca

Žumanca ulupati žicom, dodati šećer i gustin i lijepo sjediniti. U to umiješati kondezovano mlijeko.
Mlijeko ugrijati do vrenja pa ga u tankom mlazu sipati u jaja. Sada sve vratiti u šerpu i kuvati dok se ne zgusne, kao puding.
U hladan fil dodati pjenasto umućen maslac i ekstrat vanilije.


Tortu filovati, premazati od gore, sa strane nije neophodno jer je fila baš knap. Ukrasti kao medovik, ostatke kora izlomiti i izdrobiti i posuti po kolaču.


Tortu ostaviti da prenoći na sobnoj temperaturi a sutradan je staviti u frižider. Trebalo bi da prođe najmanje 48 sati prije konzumiranja.

Od alkohola sam koristila Štok jer mi votka i konjak nisu bili otvoreni, mada sam imala pravu rusku votku, donio mi muž iz Rusije, nije da se hvalim. 


4 коментара:

  1. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam u fil zumancima dodala samo 100g secera jer je kondenzovano mleko jako slatko tako da mi je fil ispao fantastican tako da slobodno mozete da izbacite ostalih 300g

    ОдговориИзбриши
  3. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши