Претражи овај блог

петак, 31. јануар 2014.

BANANA HLJEB

Mama mi je bila u bolnici 15 dana i za to vrijeme je dobila ogromnu količinu južnog voća i banana. Kako je bila na strogoj dijeti a i zbog upaljene žuči nije smijela ništa od toga da jede. Od mandarina, narandži i grejpfruta sam pravila džem sa džemfiksom mada takve džemove ziaista rijetko pravim ali moram da priznam da su dobri. 
Sa bananama nije takav slučaj. Nailazila sam na recepte za džem od banana ali kako mi se sok od njih nije dopao, sumnjam da bi i džem.
Sjetila sam se da sam jednom naletila na neki američki kuvar samo o Banana bead-u na kojem ste mogli da kliknete na sastojke koje imate i on vam izbaci recepte u kombinaciji istih. Naivna već kakva sam nisam ga memorisala nego sam mislila, ma mogu ga uvijek naći. Naravno nisam više nikad.

Ovo je prvi recept na koji sam naletila kad se ukuca "banana bread with oil and chocolate", pročitala sam još par drugih ali sam se ipak vratila na ovaj.
 Nisam se pohvalila da sam kupila komplet šolja za mjerenje (bile su strašno jeftine) pa mogu da pravim i američke poslastice.
I odmah dajem recepte za duplu mjeru koju sam pekla u kalupu za kuglof pa mi je ovo na kraju kuglof a ne hljeb. Treba izbjegavati kalup na štipaljku jer mi je ulje iscurilo na dno nedavno očišćene rerne, kako, ne znam.



RECEPT:
1/2 šolje ulja
3 šolje brašna
1,5 šolje šećera
1 čajna kašičica sode bikarbone
1/2 kašočice soli 
4 jaja lagano umućena
6 banana, izgnječenih
1 šolja na kockice isjeckane crne čokolade
1/2 šolje suvog grožđa
1/2 šolje drobljenih lješnjaka

Uzeti dvije veće zdjele pa u prvoj pomješati zajedno prosijano brašno, šećer, sodu i so. 
U drugoj zdjeli izgnječiti banane, dodati lagano umućena jaja i ulje. Sjediniti obe smjese i dodati čokoladu, suvo grožđe i lješnjake. 
Sipati u kalup koji je podmazan uljem i posut sitnim prezlama i peći na 180 stepeni nekih 90 minuta (opet sam zaboravila pogledati na sat ali prošla je cijela epizoda Herkula Poaroa i Vrijeme prolazi).
Možda će trebati negdje na polovini pečenja pokriti kolač sa papirom za pečenje da ne izgori. Provjeriti tankim nožem ili drvenim ražnjičem da li je pečeno (čačkalica je suviše kratka u ovom slučaju) pa ako izađu suvi, pečeno je.

Nešto sam mislila, kako je ovo američki recept treba smanjiti količinu šećera jer su njihovi kolači uglavnom preslatki i nisam se prevarila, samo sam trebala smaniti još. Meni je bio malo presladak a mojim tetkama dobar.

Lješnjake staviti u krpu i izlupati čekićem za meso, dobiće se nejednaki dijelovi ali ovaj kolač je kućnu upotrebu, ne treba biti sve pod konac.

6 коментара:

  1. Mi ga mnogo volimo; super za iskoristiti prezrele banane!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Čak si glavnom "gunđalu", mojoj sestri, koja ne voli ništa sa bananama sviđa.

      Избриши
  2. Ja volim kad su veći komadi lešnika u kolaču.
    Kad imaš vremena, pridruži nam se u blogerskoj igrici:http://pomoravka1.blogspot.ca/2014/04/pet-omiljenih-poslastica-blogerska.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Rado ako stignem poslije praznika. Najveći problem mi je što nikako da objavim receepte za najdraža peciva.

      Избриши
  3. Ovo je odličan recept! Volim kombinaciju banane i čokolade:)

    ОдговориИзбриши