Претражи овај блог

среда, 18. децембар 2013.

TORTA OD ORAHA

Ovo je jedna starinska torta koju sam vidjela u emisiji Hrana i Vino dok sam je još gledala. Kako je to bilo prije tri ili četiri godine morala sam malo da prepravljam recept. Pravila sam mjeru i po jer mi je trebala baš velika torta. U originalnom receptu od 8 jaja se peku četiri kore koje se zalivaju čokoladnim prelivom koji je poprilično tečan. Kad sam ispekla kore, svaka od četiri jaja, bile su tanke kao krpe, prosto sam se bojala da ih zalijem. Znam da sam dobro zapisala recept jer se sjećam da sam ganjala i reprizu  da budem sigurna.


RECEPT  
(kako sam ja pravila):

KORE
za jednu koru a potrebne su tri
4 jaja
4 kašike šećera
2 ravne kašike brašna
2 kašike mljevenih oraha
2 kašike prezli
1 kafena kašičica praška za pecivo 
(ona najmanja što se stalno gubi u ladici sa escajgom)

 Umutiti pjenasto jaja sa šećerom. U zdjeli prosijati brašno sa praškom za pecivo, dodati prezle i orase, sjediniti sa brašnom i dodati u jaja. Lagano varjačom izmješati da pjena ne spadne i izliti u pleh od rerne obložen pekarskim papirom. Peći na 175 stepeni nekih 10 do 12 minuta. Kad kuća zamiriše bocnuti čačkalicom i ako je suva kora je pečena. Prebaciti na rešetku da se ohladi.
Tako napraviti i ostale dvije kore.


PRELIV
400 g crne čokolade
10 do 12 kašika šećera 
0,5 l mlijeka
150 g margarina/maslaca

Na pari ili niskoj temperaturi otopiti sve sastojke i kad masa postane glatka malo je prohladite i ravnomjerno prelijte preko sve tri kore. Ostaviti da se potpuno ohladi i čokolada stegne prije filovanja.


FIL
450 g mljevenih oraha
375 g putera
300 ml mlijeka
300 g prah šećera

Mlijeko staviti da provri i ključalim mlijekom preliti orase. Izmiješati da se svi navlaže i ostaviti da se ohladi.
Umutiti pjenasto puter i prah šećer i spojiti sa ohlađenim orasima .

Svaku koru premazati trećinom fila, preliti mekom glazurom od čokolade i ukrasiti poželji.

MEKA GLAZURA
200 g čokolade
200 ml slatke pavlake

Zagrijati slatku pavlaku skoro do ključanja ali da ne proključa i preliti preko izlomljene čokolade i miješati dok se čokolada ne istopi. Preliti preko torte i dok se još nije stegnula posuti šarene mrvice.


Ovo sam pravila za sinov rođendan pa je malo kičasta. To nam je bila torta za dio rođendana kad dođu babe i dede a za društvance je bila druga, sa slikom.

Нема коментара:

Постави коментар