Претражи овај блог

среда, 4. април 2012.

SVEČANA TORTA


Nije me dugo bilo na blogu, ne samo da nisam pisala, nego nisam ni čitala redovno ostale blogove. Bio nas je uhvatio neki virus i svi smo u isto vrijeme bili bolesni a poslije kad ja imam vremena nije slobodan računar, a kad je slobodan meni se ne piše. Ali kuvala sam i slikala i čekala pogodan trenutak i kad je stigao, računar je počeo da ispušta čudne zvukove i da odbija da otvori slike.

Bilo kako bilo meni je 1. aprila bila godišnjica braka i pravila sam tortu po ovom receptu ali sam je malo doradila. Nemojte misliti da brak svatam neozbiljno pošto sam se udala na dan šale, s obzirom da sam čekala 35 godina brak shvatam veoma ozbiljno. Ipak to je samo datum.

RECEPT

KORA 3X
3 bjelanca
100 g šećera
100 g mljevenih oraha

Mikserom pjenasto umutiti bjelanca uz postepeno dodavanje šećera. Varjačom umiješati orase, istresti u papirom obložen kalup i peći na 150 stereni oko 20 minuta, provjeriti čačkalicom.
Ostale dvije kore napraviti isto.

FIL
9 žumanaca
9 kašika šećera
100 g bijele čokolade
500 ml slatke pavlake
200 g grilijaža

Žumanca i šećer pjenasto umutiti i kuvati na pari. U kuvano dodati izlomljenu bijelu čokoladu, izmješati da se izjednači i ostaviti da se ohladi. U hladno umiješati mljeveni grilijaž i ulupanu slatku pavlaku.

GRILIJAŽ
100 g mljevenih oraha
100 g šećera

Šećer istopiti na tihoj vatri, dodati orase, izmješati i istresti na papir za pečenje. Ohlađen grilijaž izlupati i samljeti na mašini za orase, kupila sam novu, onu starinsku.

GLAZURA
200 g tamne čokolade
200 ml slatke pavlake

Pavlaku staviti u šerpicu i zagrijavati je na laganoj temperaturi, dodati izlomljenu čokoladu i miješati da se masa ujednači. Ostaviti da se ohladi dok ne bude gustine kao tek kuvani puding.

Obruč od kalupa staviti na tacnu za tortu, staviti ga oko prve kore i izliti trećinu fila. Potom staviti drugu koru, opet trećinu fila i zadnju koru na koju se izlije sav preostali fil. Torta se tako, zajedno sa kalupom ostavi u frižider.
Poslije par sati, oprezno skinuti obruč, nožem zagladiti ivicu i nanjeti glazuru. Ja sam se odlučila da bude samo gore, a ako želite da skroz premažete tortu, glazura mora biti malo rijeđa ili je mora biti više.

Bilo bi dobro da papir za pečenje ostane na korama do trenutka filovanja jer su jako krte  i mogu se slomiti i slomiće se bar jedna. Najbolje je papir skidati kad se kora stavi na fil, naravno donjom stranom.
   

Tortu sam napravila u petak, a jeli smo je tek u nedelju. Na prvi zalogaj mi nije bila nešto, te preslatka, te ne osjeća se grilijaž, ali zato na drugi sam se zaljubila u nju iako nisam ljubitelj kremastih torti.
U originalnom receptu se filuje samo sa umućenom pavlakom i grilijažoma ali mi je bilo žao baciti 9 organskih žumanaca. I trebala sam praviti sa lješnjacima ali im je cijena u MAXIju bila kao da ih kupujem na karat, pa sam se odlučila za orase. Slijedeći put je pravim obavezno sa lješnjacima.

I na kraju ocjena, čista petica (5).

3 коментара:

  1. Sretna vam godišnjica! Nema datum nikakvog značaja, već koliko je kvalitetna veza između dvoje ljudi.

    ОдговориИзбриши
  2. Sretna godišnica! Tortica je divna i pošto sam vrlo sličnu radila prošle godine znam da je pun pogodak

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala na čestitkama, a torta je priličmo jednostavna ako zanemarimo pečenje tri kore.

    ОдговориИзбриши