Претражи овај блог

недеља, 23. октобар 2011.

HLJEB

Kupila sam kalup za hljeb pa sam morala da ga isprobam. Nigdje na njemu ne piše da li je "non stik" ili ne (a liči kao da jeste) pa sam ga za svaki slučaj tanko premazala uljem. Hljeb je lako ispao iz njega pa sam prilično zadovoljna jer sam sumnjala u njega, s obzirom da je bio dosta jeftin.
RECEPT
mjera je šolja od 3 deci

3 šolje bijelog brašna
2/3 kašike soli
2/3 kašike šećera
1 kesica suvog kvasca
3 baš pune kašike pavlake (oko2/3 čaše)
3 kašike maslinovog ulja
1 šolja vode (možda i malo više, zavisi koliko brašno upija)


Staviti sve suve sastojke u činiju, promješati, dodati pavlaku, maslinovo ulje i postepeno dodavati vodu dok mješate viljuškom (ili mikserom, ako vam nije mrsko da ga palite) i dovršiti miješenje rukom. Nema veze ako vam je tijesto u ovoj fazi premekano, kad ga budete obradjivali za stavljanje u kalup dodacete još brašna. Pokriti činiju krpom i ostaviti na toplom mjestu da udupla volumen. Nakon toga ga istresti na radnu površinu posutu brašnom i primjesti ga uz posipanje brašnom. Mijesti ga dok se ne prestane lijepiti za ruke. Možete ga odmah oblikovati u valjak i prebaciti u kalup ili ga razviti oklagijom, urolati i prebaciti i podmazan kalup. Ostaviti da tijesto naraste nekih 20 minuta, dok se pećnica ne ugrije. Prije pečenja, gornju koru premazati mlijekom (to sam vidjela kod MASATERE) i peci na 175 stepeni  oko 1 sat. Pečen hljen izvaditi iz kalupa, umotati ga u krpu i prekriti peškirom.

Ja sam dodala šolju i još 1/3 vode pa sam morala malo više brašna da dodam dok sam ga premjesivala, ali je bez obzira na sve ispao odličan.

Нема коментара:

Постави коментар